Elektromos roller blog, Xiaomi roller teszt

Xiaomi 1S tuning

Xiaomi 1s tuning lépések, szoftverek és beállítási segítség.

Mielőtt nekiállsz, tudnod kell: A Xiaomi elektromos roller tuning olyan módosításnak számít, ami miatt visszautasíthatják a roller garanciális szervizét. A Xiaomi 1S teljesítményének növelése, a gyári szoftver módosítása balesetveszélyes lehet. Mindemellett a gyárilag alapértelmezett maximális sebesség növelése egyes országokban tilos.

Rollerezés közben mindig viselj védőfelszerelést, és a helyi szabályok vagy közlekedési ajánlások figyelembe vételével közlekedj!

Az alábbi cikket Zádor Oszkártól kaptuk. Az alábbi írást gépészmérnöki ismeretekkel, és a saját rollerén végzett módosítások tanulságai alapján rakta össze neked.

Xiaomi 1S tuning

Ajánlások Xiaomi 1S tuninghoz

Elektromosság a hobbim, arduinó programozással is foglalkozom, és gépészmérnök a végzettségem. Megosztanám veletek a tuningolási tapasztalataimat. Rengeteg CFW-t (CFW=custom firmware, a roller egyedileg módosított vezérlő szoftvere) kipróbáltam, különféle beállításokkal. Az alábbi tuning beállítás nálam bevált.

Xiaomi 1s tuning alapok

2 dolog ismeretére van szükséged a tuninghoz:

  • Minden elektromos rollernek saját vezérlő elektronikája van, és ezzel együtt ún. firmware-je (FW). Leegyszerűsítve, ez mondja meg a rollernek, hogyan viselkedjen, milyen teljesítményt adjon le a motor, milyen gyorsan menjen az elektromos roller.
    Ha ezt az FW-t módosítják, abból lesz a CFW (custom firmware).
  • tuninghoz kell egy applikáció, amit a telefonodra telepítesz, és végrehajtod vele a módosításokat.

Miért jó a Xiaomi 1S tuning

Célzottan azért választottam ezt a Xiaomi 1S rollert tuninghoz, mert ez könnyen tuningolható! Szeretem az egyedi dolgokat, ha valami nem ugyanolyan, mint a másoké. Szeretem, ha sok beállítási lehetőségből választhatok.

Xiaomi 1S tuning szoftver

Több féle tuning applikáció kipróbálása után a ScooterHacking Utility-t (továbbiakban SHU) használom, és javaslom is mindenkinek.

Ha az SHU-val problémád akadna (ami tapasztalatom szerint nem jellemző), az m365 DownG alkalmazás lehet egy alternatíva. Mindkettőt a Google Play áruházban letöltheted a telefonodra.

Nem minden tuning beállítás tudja azt, amit ígérnek róla

Próbáltam egy „pro41kph“ nevű CFW-t is, amiről azt ígérték, hogy 41 km/t tud kihozni a rollerből.

A valóságban viszont 36 km/h-t mutatott a kilométeróra ű, ami GPS-el mérve mindössze 30 km/h volt. A roller kijelzője 6 km/h-t csalt.

Miért jó a ScooterHacking Utility az 1S tuninghoz?

Az SHU azért jó, mert ha valamelyik CFW problémás, nem működik jól a roller (nekem volt ilyen), akkor a LOAD ORIGINAL-lal, visszatérhetünk az alapértelmezett beállításokhoz.

A CFW paraméter listáját lejjebb találod, pár fő szempontot leírok

  • Basic részben a DRV-t 224-re állítom (bár kísérletinek jelzik, de kiválóan működik)
  • A Remove Charging Mode-nál kivettem a pipát.
    Nem tartom fontosnak, hogy töltés közben lássuk a roller kijelzőjén a töltöttségi %-ot, mert a roller azt amúgy is csak bekapcsolva mutatja. Az adapteren a zöld lámpa mindig jelzi, ha befejeződött a töltés.
  • A LOAD ORIGINALNAL 134 BLE-et, és  BLS 141-et töltöttem rá, vagyis a legmagasabbakat.

Power & Speed

Itt rejtőzik a lényeg, és itt érdemes kísérletezni.

  • Sport módnál a max áramot 56-ra állítottam, míg a becsültet 45-re.
  • A drive és eco módhoz nem nyúltam, mert jó, ha alap értékekkel is lehet használni a rollert

A visszatöltés és egyéb beállítások

Az összes többi beállítást, a visszatáplálást (KERS) meghagytam, mert ennek a rollernek ez az egyik előnye, de a visszatöltés az m365dashboard, MiHome vagy M365 tools rollerkezelő applikációkkal is könnyen módosítható.

A visszatöltést közepesen használom a rollervezérlő megóvása érdekében. A legerősebb KERS beállítás egyébként is nagyobb eséllyel terheli túl a vezérlőt. Ráadásul a visszatöltés maximum 25km/h sebességre van kitalálva. Nagyobb sebességről lassítva nagyobb igénybevételnek van kitéve az elektronika.

Motor start speed

A motor start speedet (mennyire kell meglökni a rollert, hogy elinduljon), mindenki tetszés szerint állíthatja. Én 6-7 km/h-ra javaslom, mert minden jármű álló helyzetből való elidulása fogyasztja a legtöbb energiát, és nem okoz nehezséget annyira fellökni a járgányt.

Kényelmi szempontból ennél lassabb is ideális, mert már kisebb elrugaszkodás után is elindul a roller.

Tempomat bekapcsolási idő

A tempomat (cruise control) bekapcsolási ideje hasonlóan szabadon választható, azt is 6-7 re szoktam állítani.

Egyenetlen úton hasznos lehet ennél jóval rövidebb idő beállítása is, mert akkor kevesebbet kell zsonglőrködni a gázkarral. Ha csak rövid ideig is sikerül egy helyben tartani, akkor is bekapcsol a tempomat

Tuning beállítások lépésről lépésre

Ezekkel a beállításokkal 29 km/h a max sebesség, pontos a sebesség kijelzése, és dinamikusabb a gyorsulás.

Én imádok így menni vele:

  • Version: DRV224, BLE 134, BMS 141
  • Max speed
    •     EU: 45 km/h
    •     DE: 20 km/h
    •    Drive (DE): 20 km/h
  • Sports mode
    •     Nominal draw: 45.0A
    •     Max current: 56.0A
  • Drive mode
    • Nominal draw: 17.0A
    • Max current: 32.0A
  • Eco mode
    • Nominal draw: 12.0A
    • Max current: 45.0A
  • Throttle current raising coefficient: 300
  • Throttle lever params:
    •  Throttle mode: Current-based
    •  DPC curve: Flat
  • Brake lever params:
    • Lever virtual limit: 115
    • Min phase current: 8.0A
    • Max phase current: 55.0A
  • Motor start speed: 6.0 km/h
  • Brake current raising coefficient: 500
  • Cruise control delay: 6 seconds
  • Voltage limit: 43.01V
  • Wheel size: 8.5 inches
  • Brake light mode: stock
  • Brake light flash frequency: 235
  • No brake light flash on throttle release
  • Remove charging mode
  • No overspeed limit & alarm
  • Error raising level 0
  • Version spoofing

Az írást Zádor Oszkártól kaptuk.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük