Elektromos roller blog, Xiaomi roller teszt

Xiaomi M365 keréknyomás

Xiaomi M365 keréknyomás a gyári ajánlás szerint, valós tapasztalat alapján, és egy kivételes helyzet, amikor a keményre fújt M365 kerék nem a legjobb ötlet.

Xiaomi M365 keréknyomás

Xiaomi M365 keréknyomás adatok

A minél nagyobb keréknyomás legfőképp a defektek megelőzésében segít. Minél keményebb az elektromos roller gumija, annál kisebb az esély, hogy elhasítja egy élesebb útpadka és más éles tárgyak.

  • Gyári érték: 3,5 bar

Előnye, hogy komfortosabb, puha menettulajdonságokat biztosít. Hátránya, hogy nagyobb a defekt esélye, és gyakrabban is kell ellenőrizni a keréknyomást. 3 bar alatt már jobb újra fújni.

  • Nyugodtan használható: 4-5 bar

Előnye, hogy kevésbé lesz defektre hajlamos a kerék. Hátránya, hogy egyenetlen úton kevésbé komfortos

  • Saját 3 éves tapasztalat: 6 bar

Előnye, hogy a kőkemény kerék szinte mindenen gond nélkül átmegy, és nagyon ritkán kell ellenőrizni a keréknyomást. (én talán 2 havonta szoktam  megtenni). Hátránya, hogy nagyobb testsúly mellett és/vagy egyenetlen útviszonyok között elég keménnyé válik az M365 “rugózása”.

Bár elsőre soknak tűnhet a 6 bar-os nyomás, de az elmúlt 3 év alatt semmilyen károm nem származott belőle. Egyes vélemények szerint azért sem szabad ennyire felfújni a Xiaomi M365 kerekét, mert meleg időben és/vagy a felmelegedett motortól akár plusz 1 bar-ral is megnőhet a nyomásuk.
Talán így van, talán nem. Ennek eddig semmilyen hatása nem volt az én rollerem épségére.

A 6 bar-nak van még egy bónusz előnye is, amire kevesen gondolnak. Később kifejtem.

Mikor veszélyes a magas Xiaomi M365 keréknyomás

Gyárilag a Xiaomi M365 elektromos rollerek 1-1,5 bar-os kerekekkel érkeznek. Ha kicsomagolás után több tíz kilométert közlekedsz a rollerrel alacsony keréknyomáson, a gumibelső könnyen elkezd kidörzsölődni. Ha a sérült belső hirtelen 4-5 bar körüli nyomást kap, a defekt szinte garantált.

Pumpálásnál figyelj oda, hogy benn is maradjon a kerényomás!

Amikor leveszed a pumpát a szelepről, egy rövid szisszenést fogsz hallani. Ha lassab tempóban, hosszabb szisszenés mellett sikerül levenned a pumpát a szelepről, a keréknyomás akár 1-1,5 bar-ral is lecsökkenhet.

Te azt hinnéd, hogy épp most fújtad keményre a kereket, de akár az is megtörténhet, hogy a művelet után ugyanolyan puha, vagy még puhább lesz a gumid, mint előtte volt. Figyelj erre oda, és minden jó lesz!

Ezért is előnyös a 6 bar-os taktika. Szeleplevétel után 5-5,5 bar még mindig biztosan marad a kerekekben.

Megjegyzés hozzáfűzése

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük